top of page

Communicatie

Klant

Jaar

2022

Locatie

Leiden

Volg GroenLinks

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • tjilpen

Met een verkiezingsprogramma vol ambities binnen de thema’s groen, eerlijk en een levendig Leiden, zorgt GroenLinks Leiden voor een groenere toekomst. Samen met alle Leidenaren. Dit kan gewoon. Maar wel samen.

Fractie november 2022 in raadzaal.jpeg

Uitdaging

Voor GroenLinks was de uitdaging om de boodschap over te kunnen brengen naar toekomstige stemmers. Vragen die gesteld werden:

  • Hoe vertalen we het verkiezingsprogramma in begrijpelijke taal de boodschap?

  • Hoe zorgen we ervoor dat onze boodschap wordt overgebracht?

  • Hoe komen we in contact met mensen die normaliter niet stemmen?

  • Wat houdt een stem voor GroenLinks Leiden in voor de Leidenaar?

_01A7335.jpg

Plan van aanpak

Met verschillende vragen is er voor GroenLinks een communicatieplan opgesteld. Met dit plan is het van belang geweest dat samenwerkingen tussen de fractie, het bestuur en alle leden nog actiever werd ingezet.

 

Daarnaast het inzetten van de juiste personen, achter de juiste thema’s en het inzetten van de thema’s.

 

  • Inventarisatie huidige situatie

  • Opzet communicatieplan

  • Opzet contentkalender

  • Content creatie

  • Inzetten lokale media

  • Aan -en bijsturen van het plan

Resultaat

Met bijzonder veel spanning hebben we 15 maart 2022 de uitslag gevolgd. Samen met de fractie bouwde het gevoel van trots op.

 

Zeer gepast wanneer de definitieve uitslag eindigde met: 11 (duo) fractieleden en 2 wethouders.

bottom of page